THE MINIMUM MAXIMUM

 

 

 

 

 

 

THE TREND OF NEW TECHNOLOGY

​HØYRE HASTIGHET, STØRRE KRAFT

EMS-trening starter der tradisjonell trening slutter: mens konvensjonelle metoder gjør det mulig å oppnå maksimale prestasjoner utelukkende gjennom økning av kraft, fører EMS-treningen til økning av hastighet uten belastning av skjelettsystemet og leddene! Elektriske impulser kontrollerer direkte og meget effektivt de raskt krympende muskelfibrene.

                                          SUKSESS INNEN REKKEVIDDE.

På hvert nivå har forskningen bekreftet effektiviteten av EMS*-trening:

  • EMS-trening er den eneste formen av øvelser som har ført til økning av maksimalt utbytte ved å øke bevegelseshastigheten, og 84% respondenter har bemerket en allmenn forbedring av yteevne! Den maksimale styrken har økt med 17% allerede etter 4 treninger.

  • Hos 71% av respondentene ble det fastslått en betydelig økning av utholdenhet og funksjonsdyktighet.

  • Nivå av kraftutholdenhet har økt med 108% allerede etter 12 treningsøkter.

  • Den maksimale kraften har til og med økt med 30% etter 4 uker trening.

Hastigheten på muskelspenning har gjennomsnittlig økt med 22%. Styrke av dypmuskulatur i overkroppen som er vanskelig å trene opp, har til og med økt med 74%!

 

De målte verdiene understreker faktumet at EMS-trening er 40% mer intensiv enn den tradisjonelle treningen med vekter!

*Kilde: Forskning utført ved Universitetet i Bayreuth (Boeckh-Behrens et. al. 2002-2006) og Tysk Idrettshøyskole i Köln (Kleinöder/Kreuzer/Speicher 2006-2008)

      * Calitec ems trening & massasje studio * Seljord  * Calitec ems trening & massasje studio *

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle