STERK KROPP

En sterk, atletisk bygget kropp anses nå til dags mer enn noensinne som et symbol på suksess. Hvis du ønsker å holde tritt, trenger du store reserver fordi trening av ulike kroppsdeler med tanke på styrke, hurtighet og utholdenhet krever enorme mengder energi og tid. Alle disse treningsmålene kan oppnås veldig raskt og effektivt: gjennom en helhetlig trening av kroppen ved hjelp av EMS.

   SOLID KROPPSHOLDNING TAKKET VÆRE STØRRE STYRKE OG UTHOLDENHET.

Muskelstyrke har en særlig betydning for individets yteevne. En stor yteevne kan utelukkende oppnås når musklene er tilstrekkelig stabile. Det er vanskelig å nå de dypest liggende, stabiliserende musklene ved hjelp av konvensjonelle treningsmetoder. Dette er helt annerledes i tilfelle EMS-trening. En samtidig stimulering av hele muskulaturen sikrer en utrolig effektiv og lite tidskrevende trening.

Det vesentlige er at det ikke forekommer ensidige belastninger, og eventuell risiko muskulær ubalanse er begrenset. Treningen kan i sin fulle intensitet kombineres med aktivt utførte bevegelser og øvelser, tilsvarende spesifikke idrettsdisiplin, noe som betyr at den oppnådde styrken også kan brukes i den aktuelle idrettsdisiplinen. Du trenger ikke lenger å atskille allmenne styrketreninger fra konkrete treninger innen en viss idrettsdisiplin, noe som tidligere hadde vært forbundet med en lengre belastning og anstrengelse.

                                             HØYERE HASTIGHET, STØRRE KRAFT

EMS-trening starter der tradisjonell trening slutter: mens konvensjonelle metoder gjør det mulig å oppnå maksimale prestasjoner utelukkende gjennom økning av kraft, fører EMS-treningen til økning av hastighet uten belastning av skjelettsystemet og leddene! Elektriske impulser kontrollerer direkte og meget effektivt de raskt krympende muskelfibrene.

                                                    SUKSESS INNEN REKKEVIDDE

På hvert nivå har forskningen bekreftet effektiviteten av EMS*-trening:

  • EMS-trening er den eneste formen av øvelser som har ført til økning av maksimalt utbytte ved å øke bevegelseshastigheten, og 84% respondenter har bemerket en allmenn forbedring av yteevne! Den maksimale styrken har økt med 17% allerede etter 4 treninger.

  • Hos 71% av respondentene ble det fastslått en betydelig økning av utholdenhet og funksjonsdyktighet.

  • Nivå av kraftutholdenhet har økt med 108% allerede etter 12 treningsøkter.

  • Den maksimale kraften har til og med økt med 30% etter 4 uker trening.

  • Hastigheten på muskelspenning har gjennomsnittlig økt med 22%. Styrke av dypmuskulatur i overkroppen som er vanskelig å trene opp, har til og med økt med 74%! De målte verdiene understreker faktumet at EMS-trening er 40% mer intensiv enn den tradisjonelle treningen med vekter!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Kilde: Forskning utført ved Universitetet i Bayreuth (Boeckh-Behrens et. al. 2002-2006) og Tysk Idrettshøyskole i Köln (Kleinöder/Kreuzer/Speicher 2006-2008)

      * Calitec ems trening & massasje studio * Seljord  * Calitec ems trening & massasje studio *

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
Miha bodytec

Teknologi tilgjengelig kun for idrettsstjerner, nå er det også for deg! Hos CaliTec i Seljord!